2010. augusztus 18., szerda

Fénykép-manipuláció

Sokat gondolkodtam, helyes-e a fényképeket manipulálni. Belenyúlni digitálisan egy olyan fotóba ami addig semmitmondó volt (bár mikor készült láttam én a perspektívát, de az valahogy mégse került rá a képre). Egy fotós barátommal szoktunk erről vitázni, pro-kontra, érvek-ellenérvek, dűlőre ugyan nem jutunk, de élvezzük. Minden esetre ez a fotó, tuti vita tárgya lenne.



Felhasználtam.
creativeoutlet no 2 freebie sablon by taylormade
TaylorMade Color Cast freebie-ből tea stained action

No de hogy még ráadásul borsot is törjek kedves barátom orra alá, íme hogy csináltam:

Adott egy családi kép (ráadásul esőben, "tökéletes" fény viszonyokkal) Kedves barátainkról. Jellemző módon a felnőttek a idétlen arcot vágva pózolnak; no de Dóra Málnára most is számíthattam, mint tökéletes modell néz rám!
A megnyitott fotóból a téglalap kijelölő eszközzel kijelöltem, majd Szerkesztés menü, Másolás.



Bevallom én nyitok mindig egy scrap hátteret, azon új réteget csinálok, majd arra Szerkesztés menü, Beillesztés, és kinagyítom akkorára, amivel szeretnék dolgozni.
Na ez így nem túl bíztató minőségű.








Jöhet a manipuláció: Kép menü, Korrekció, Fényerő/Kontraszt, és ott aztán a jó ízlés szab határt mennyire legyen szürrealista a fotó.










Még egy kis finomítás, és a Réteghatást a normál-ról, Lágy fényre változtatom. Itt abba is lehetne hagyni, no de akkor nem lehetne min igazán vitázni az igazi fotósokkal, így,









Kap egy Műveletet (actions), az egyik kedvencemből: TaylorMade Color Cast freebie-ből tea stained.
Ezt gyorsan elmentem, és már lehet is polgárpukkasztani, hogy milyen jó fényképész is vagyok!

2 megjegyzés:

Margó írta...

Az oldal csodás, tényleg van saját modelled:-))
Sajnos nekem még csak GIMP-em van, így nem tudom kipróbálni ezt a fotómanipulációt! De majd jövőre...

erzsocica írta...

Nagyon szuper, hogy ezt így leírtad, én is ki fogom próbálni. A kislányod pedig gyönyörű!!!!

Megjegyzés küldése